Thursday, April 30, 2020

Coronavirus accentuates authoritarian tendencies in ES (April 30, 2020)

News Briefs

El Salvador
  • Salvadoran President Nayib Bukele's strong response to the coronavirus pandemic -- with military enforced lockdowns, detentions and now a crackdown on gangs in prisons -- exemplifies concerns that the virus will push authoritarian tendencies in some countries, reports the Washington Post. "My general concern is the fact that the coronavirus is used by leaders in this region and other regions of the world to concentrate power," Americas Director for Human Rights Watch José Miguel Vivanco said.
  • In fact, Bukele's new tough on crime measures contradict his public health concerns, notes Human Rights Watch. The organization also voiced concern over Bukele's blanket authorization of "lethal force" by security forces against alleged gang members. (See Monday's post.)
  • In addition to human rights issues regarding prisoner treatment, experts warn that the mano dura moves could backfire and unite the country's powerful gangs against the government, reports the Associated Press.
  • Bukele's strongman actions in recent months -- including flouting several Supreme Court orders to stop arresting people who violate quarantines and a brief military occupation of the National Assembly -- contrast "with the picture of the young, energizing change agent many in the international community saw" before he took office, writes Brendan O'Boyle in Americas Quarterly.
  • "Bukele and his supporters insist that harsh measures to combat Covid-19 will put his administration on the right side of history. We worry, however, that we are witnessing a testing ground for how far executive power can be stretched—now, and possibly in the near future," argues Leonor Arteaga, senior program officer at the Due Process of Law Foundation in today's Latin America Advisor. "Allowing the president’s ongoing extraordinary powers is more dangerous than it is potentially beneficial. It is also unnecessary: emergency public health legislation would be enough to address this crisis."
Migration
  • The U.S. deported 129 migrants to Haiti yesterday, the second such flight this month, despite growing concerns that deportations are fueling contagion in Central America and the Caribbean (see yesterday's briefs). Three of the migrants who arrived in early April have tested positive for COVID-19, though none of the new group have symptoms yet, reports the Associated Press.
  • One of the 46 people who arrived in Jamaica on a deportation flight from the United States a week ago has tested positive for the new coronavirus, reports Reuters.
  • About two dozen migrants deported from the United States on a flight to Colombia last month have since tested positive for the coronavirus, reports Reuters.
  • The pandemic has allowed the U.S. Trump administration to implement its ideal immigration policy: total border shutdown. Asylum seekers, who over the last year had already been forced to wait in Mexico, are now either deported by Mexico or abandoned without resources, writes Alberto Pradilla in the Post Opinión
Regional
  • A sudden stop in tourism caused by border closures and lockdowns aimed at containing the coronavirus pandemic will cause a 6.2 percent contraction of the Caribbean economy in 2020, the deepest recession in over half a century, according to the IMF. (Reuters)
  • The differences between how countries in the region have responded to the pandemic go beyond the individual temperaments of their leaders, and also relate to each country's deeper institutional dynamics, argue Agustina Giraudy, Sara Niedzwiecki and Jennifer Pribble at Americas Quarterly. They argue that Argentina's strong federal response, compared to Mexico and Brazil, is related to the governing Peronist party's strong "rootedness," weaker gubernatorial fiscal power in Argentina, and a strong welfare state.
  • On a regional level the coronavirus conventional wisdom has been that politicians who responded to coronavirus responsibly reaped political gains -- but there is evidence that this is changing, warns the Latin America Risk Report. "Politically, the early winners in the coronavirus crisis are not guaranteed to end up winning the next election. The same public that rallied around quick action and quarantine may turn on leaders who fail to pivot and deliver economic gains in the coming months."
  • U.N. human rights chief Michelle Bachelet warned of "excessive use of force" against people seeking access to basic human rights in some Latin American countries amid the coronavirus pandemic. (US News and World Report)
  • Silver lining: The pandemic is raising awareness of the catastrophic state of the region's public health systems and the need to boost investment in them, said the regional director of the UNDP for Latin America, Luis Felipe Lopez-Calva. (EFE)
Peru
  • Peruvian cities, particularly Lima, are undergoing an exodus as poor workers who have lost work due to the coronavirus attempt to return to rural areas where their families live. The trend is a reversal of decades in which rural families traveled from the countryside to Lima in search of work, reports the New York Times. Nearly a third of all Peruvians have lost their jobs in recent weeks, according to a poll. Peru has become one of the Latin American countries hardest hit by coronavirus, despite an early and strict lockdown.
Venezuela
  • Venezuela’s government is considering a massive energy industry overhaul that would downsize the state role in oil production and hand over greater control to private companies, reports the Wall Street Journal.
Colombia
  • The health crisis is an opportunity to desegregate Colombia's access to health care, in which exclusion has closely followed racial lines, writes Juan Delgado in the New York Times Español.
Cuba
  • Cuba's government is cracking down on people who share information about Covid-19 impact on the island on social media, writes Abraham Jiménez Enoa in the Post Opinión.
Nicaragua
  • Officially Nicaragua has about a dozen Covid-19 cases, but unofficial statistics are more troubling: officials have spoken of an increase in "atypical pneumonias" in hospitals around the country, with symptoms similar to those of Covid-19, writes Dánae Vílchez in the Post Opinión.
Brazil
  • Brazilian President Jair Bolsonaro withdrew the name of a family friend he had picked to run the federal police. He did so only after a Supreme Court justice blocked Alexandre Ramagem's appointment because there were relevant signs that his work might be compromised by his close relationship with Bolsonaro’s family, report Reuters. (See Tuesday's post and yesterday's briefs)
  • The exit of Bolsonaro's popular justice minister Sergio Moro last week is a significant blow to the president's standing with moderate voters, writes the Economist.
  • Bolsonaro could fall victim to his lack of political savvy, write Francisco Toro and James Bosworth in the Washington Post. In the midst of growing scandals (see Tuesday's post and yesterday's briefs), Bolsonaro could feasibly be impeached they write. "To undermine a country’s institutions and take greater individual control, you need to chip away at democratic rules over time. It takes more than fire-breathing rhetoric to do that; it takes political skills, alliance-building chops and a bit of luck, too. To Brazil’s great fortune, Bolsonaro seems to have run out of all three."
  • Manaus, capital of Brazil's Amazonas state, is in a race against time to avoid becoming the next Guayaquil. Burial service capacity is already close to being overwhelmed, there have been mass graves and nigh-time burials, reports the Guardian. Social distancing rules are flouted, even as burials reach record numbers, but experts point to underlying difficulties, given that 43 percent of the population doesn't have access to water for hand washing.
  • The Brazilian Valley of the Dawn religion may seem like an esoteric cult, but an academic researcher argues "that some of the group’s rituals speak directly to the harsh realities of the modern world." (Conversation)
I hope you're all staying safe and as sane as possible, given the circumstances ... And in these times of coronavirus, when we're all feeling a little isolated, feel especially free to reach out and share.
-- 

10 comments:

  1. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  2. Are you in need of Urgent Loan Here no collateral required all problem regarding Loan is solve between a short period of time with a low interest rate of 2% and duration more than 20 years what are you waiting for apply now and solve your problem or start a business with Loan paying of various bills You have come to the right place just contact us abdullahibrahimlender@gmail.com
    whatspp Number +918929490461
    Mr Abdullah Ibrahim

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum
    Data pribadi
    Negara: Indonesia
    Nama: Wahyu Sapto Handoko
    Email: wahyusaptohandoko256@gmail.com
    Alamat: Jl. Sukarela rt.02 / 05 Paninggilan, Ciledug, Tangerang
    Sudah empat tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp1,2 miliar dari ibu Helen dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. Ibu Helen Wilson telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Helen bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya meminta tambahan Rp3,7 miliar setelah melalui saya proses hukum. pinjaman itu disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 48 jam di rekening bank BRI saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Mrs. Helen Wilson dan tim manajemen pinjaman WEMA Finance telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA, INDONESIA dan Rumania, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Ibu Helen Wilson hari ini dan selalu
    Email: (helenwilson719@gmail.com)

    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  4. Kami adalah pemberi pinjaman langsung di negeri Ohio yang memberikan pinjaman peribadi yang berpatutan ($ 20,000 hingga $ 1.000.000.00) kepada orang yang mempunyai kredit kurang sempurna. APR bermula pada 13% untuk Pinjaman Peribadi. Kami juga menawarkan pinjaman kereta, penggabungan hutang & pinjaman pembiayaan semula. Skor kredit mengubah minat yang kami kenakan.

    SYARIKAT
    Syarikat Kewangan West Lake
    WhatsApp
    +39 351 065 7593
    e-mel
    westlakefinancialcompany1@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum
    Nama saya muhammad abdul
    Dari jakarta selatan indonesia
    email muhammadabdul5151@gmail.com
    nomor telepon +6285574670570
    nomor whatsapp +6285574670570
    Saya berterima kasih kepada ALLAH karena telah membuat rasa sakit saya berakhir melalui Anthony Yuliana Lenders, untuk beberapa waktu sekarang bisnis saya turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk menghidupkan kembali bisnis saya, saya telah ditipu berkali-kali semua menjanjikan saya pinjaman tetapi mereka selalu menipu dan membohongi saya, sampai saya menemukan ibu yuliana dan memberi saya pinjaman sejumlah Rp 1,3 miliar, saya hanya membayar asuransi pinjaman saya dan biaya transfer sebelum pinjaman saya ditransfer ke rekening saya, bagi mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hatilah karena 75% pinjaman online palsu, bagi yang mencari pinjaman harus menghubungi Anthony Yulinana Lenders adalah 100% pemberi pinjaman online yang sah,
    anthony.yulianalenders@gmail.com
    whatsapp +13234026088

    ReplyDelete
  6. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete
  7. Selamat datang di LAPO MEGA FINANCIAL INSTITUTE kami memberikan kesempatan pinjaman seumur hidup, Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang atau Anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Kami membantu orang dalam kesulitan keuangan yang telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? jangan cari lagi karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda menjadi masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan dengan tingkat bunga 1%. kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan bermanfaat. Untuk aplikasi dan informasi lebih lanjut, kirim balasan ke ... Alamat email berikut: lapomegafinancialinstitute@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum
    Nama saya KEMALA JAYACHANDRA
    Dari jakarta selatan, indonesia
    Email: kemalajayachandra438@gmail.com
    Saya berterima kasih kepada ALLAH karena telah mengakhiri penderitaan saya melalui RYAN CEANIC LOAN FIRM, untuk beberapa waktu sekarang bisnis saya turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk menghidupkan kembali bisnis saya, saya telah menipu berkali-kali semua berjanji kepada saya pinjaman tetapi mereka selalu menipu dan membohongi saya, sampai saya menemukan MR RYAN CEANIC dan memberi saya pinjaman sejumlah Rp 1 Miliar, saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman saya dan biaya transfer sebelum pinjaman saya ditransfer ke rekening saya, bagi mereka yang mencari pinjaman, Anda harus berhati-hati karena 85% pinjaman online palsu,
    bagi yang sedang mencari pinjaman harus menghubungi Ryan Ceanic Loan Firm adalah pemberi pinjaman online yang 100% sah,
    email: ryanceanicloanfm@protonmail.ch
    whatsapp +4915772501298

    ReplyDelete
  9. Welcome to LAPO FINANCIAL INSTITUTION (LFI)
    Interest Rate (1.5% - 3.5%)lapofinancialinstitution@gmail.com Microfinance lending is the provision of financial services for people who don't have access to traditional financial services such as banks. LAPOFI is using this opportunity to support Individuals, family and groups, Entrepreneurs, employees and employers of labor, who is having one or more challenge before, during and after the covid-19 pademic. The loans are aimed at individuals or groups who were previously considered “unbankable” by larger banking institutions. These are borrowers who are possibly dealing in small amounts of money each day, living in hard-to-access areas, without credit histories or who don't meet “traditional requirements” within the banking sector. PROS • Fast loan approval process • No geographic restrictions • No paperwork • All borrowers are provided insurance throughout the tenor of the loans. ELIGIBILITY CRITERIA • Loan application letter • Duly completed application form A valid means of ID (national ID, drivers license, voter's card or international passport) • Current utility bill • Passport-size photographs

    ReplyDelete
  10. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete