Wednesday, April 29, 2020

Bolsonaro shrugs off 5,000 coronavirus deaths (April 29, 2020)

News Briefs

Brazil
  • Brazilian President Jair Bolsonaro refuses to take the coronavirus seriously, even as the country's Covid-19 death count has topped 5,000. “So what?” Bolsonaro told reporters when asked about the record 474 deaths that day. “I’m sorry. What do you want me to do?” (Guardian)
  • Bolsonaro's behavior created a political crisis on top of the Covid-19 related health and economic crises the country is facing, reports the Washington Post. This week the country's Supreme Court authorized a probe into whether Bolsonaro tried to manipulate the federal police for political gain -- building on a public accusation from his former justice minister Sérgio Moro. (See yesterday's post.)
  • Brazil's Federal Police force has again become a tool to persecute political adversaries under Bolsonaro, said Open Society Latin America Program director Pedro Abramovay in an interview with El País. (See yesterday's post.)
  • Public defenders in Brazil sued federal, São Paulo state and city authorities to release coronavirus data. Greater transparency is needed in order to plan and combat the novel virus, they said. (Open Knowledge Brasil, see also Folha de S. Paulo)
Migration
  • The U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) has continued to deport migrants, even as its detention centers have become Covid-19 hotspots, effectively exporting the virus to several countries in the region, according to a new CEPR study looking at deportation flights to Latin America and the Caribbean.
Nicaragua
  • Nicaragua’s government is actively promoting illegal land grabs and granting concessions to mining and timber companies in indigenous territories, according to a new Oakland Institute report. (Associated Press)
Colombia
  • Colombian authorities said that they have opened an investigation into the possible involvement of government officials in contract irregularities linked to the country’s response to the COVID-19 pandemic, reports the Organized Crime and Corruption Reporting Project.
  • There are at least 14 coronavirus-related criminal probes in Colombia, reported the Washington Post earlier this week.
El Salvador
  • Photos of Salvadoran prison inmates stripped to their shorts and jammed together on prison floors while their cells were searched shocked observers in the midst of social distancing norms aimed at preventing coronavirus contagion. Particularly in El Salvador, where the government has been adamant that health concerns trump human rights, reports the Washington Post. (See Monday's post.)
  • Democracy is shaky in El Salvador right now, but it's important to note that President Nayib Bukele's electoral success was possible last year due to mainstream parties' increasing lack of legitimacy, reports Deutsche Welle. (See Monday's post.)
Venezuela
  • Venezuela is no stranger to isolation -- it has a long history imposed by dictatorship rather than virus, writes Carlos Vecchio in Foreign Policy.
Regional
  • A U.S. navy deployment of warships to the Caribbean -- ostensibly aimed at combatting drug traffickers -- expensive and ineffective for that particular task, reports InSight Crime. Of course, many analysts suspect that the mission, which includes destroyers, littoral combat ships, Coast Guard cutters, P-8 patrol aircraft, helicopters, and surveillance drones -- will be suspiciously close to Venezuela. (See April 2's post.)
  • As the coronavirus pandemic has pummeled commerce and economic activity, numerous countries are facing deep recessions. Today's Latin America Advisor asks, to what extent are banks in Latin America and the Caribbean at risk from potential corporate debt defaults?
  • U.S. President Donald Trump floated the possibility that airlines would have to test travelers coming from South America for coronavirus, reports the Hill.
Cuba
  • Cuban design startup Clandestina was booted from an e-commerce site due to U.S. restrictions on trade with Cuba. The internationally recognized fashion company denounced that U.S. policies are strangling private businesses in Cuba, and specifically points fingers at U.S. Senator Marco Rubio. (Nuevo Heraldo) Fight for a country free of dictatorship, retorted Rubio. (Diario de Cuba)
  • Cuban authorities say more than 2,000 Cubans who were abroad have returned to the island since the coronavirus pandemic broke out. (On Cuba News)
  • Social distancing has its own specific challenges in Cuba, where most homes lack electronics to keep kids entertained inside, according to the Havana Times.
Mexico
  • There are reports of aggression towards healthcare workers in several countries -- attacks because people are concerned they are vectors of contagion. The issue is particularly marked in Mexico, where about 500 health care professionals are among the confirmed Covid-19 cases, reports the New York Times.
  • Mexico's northern states -- Coahuila, Nuevo León and Tamaulipas -- have organized a stricter regional response to coronavirus, triggering calls for #Nortexit. Javier Garza Ramos explores the regional divisions in Mexico in the Post Opinión.
  • Oil price crashes and the coronavirus could turn Pemex into a crushing financial burden for Mexico, rather than the economic savior President Andrés Manuel López Obrador was counting on, reports the Washington Post.
Guyana
  • Guyana's political crisis threatens to derail the country's incipient oil boom, reports World Politics Review.
Argentina
  • Argentina's controversial Vaca Muerta fracking project could become a coronavirus victim -- and a bellwether for the post-pandemic world's relationship with fossil fuels, reports the Guardian.
Music
  • Renata Flores, a rap artist who performs in Quechua, is part of a new generation of artists "combining the bouncing beats of Latin trap, rap and reggaeton popularized by artists like Bad Bunny with the sounds of the Peruvian countryside," reports the New York Times.
  • Brazilian guitarist Cainã Cavalcante is broadcasting split-screen jams with other locked-down musicians -- "Quarentena Sessions" (Guardian)
Critter corner
  • Extreme weather events may bend the evolutionary course of hundreds of species -- according to a scientific study on how Caribbean lizards brave hurricanes. (New York Times)
I hope you're all staying safe and as sane as possible, given the circumstances ... And in these times of coronavirus, when we're all feeling a little isolated, feel especially free to reach out and share.

4 comments:

  1. We are independent company Offering Loan at a cheapest interest(2%). We guarantee any kind of Loan, Government finance Project and Investor Project. etc If you are interested Kindly get back to me for more information via Email: collinsguzmanfundings@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  3. saudara-saudara
    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima money di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

     .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
    ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com   

    ReplyDelete
  4. Saya membawa kabar baik kepada rekan-rekan saya yang selama ini membutuhkan pinjaman dari perusahaan pinjaman yang andal dan dapat dipercaya. Nama saya Yogi Saputra dan saya tinggal di Jakarta. Saya memiliki restoran besar di kota Jakarta dan ketika saya membutuhkan pinjaman, saya harus memeriksa internet dan saya melihat banyak cerita di internet tentang pemberi pinjaman.
    Ceritanya terlalu banyak jadi saya takut karena banyak dari mereka mengeluh tentang bagaimana mereka menipu banyak uang.
    Tetapi ketika saya melihat kisah perancang busana terkenal kami sendiri DIAN PELANGI dan saya memutuskan untuk menghubunginya melalui [dianpelangiindonesia@gmail.com], semua berkat Allah dia dapat membalas email saya untuk mengkonfirmasi kepada saya secara langsung bahwa dia meminjam dari PINJAMAN KEPERCAYAAN JAMINAN dan dia mengirim detail perusahaan lagi untuk memastikan saya tidak membuat kesalahan. semua terima kasih kepada Allah untuk membuat semuanya baik-baik saja bagi saya dan tidak membiarkan saya menjadi korban scammers. Saya menghubungi perusahaan dan setelah aplikasi saya diterima dan diverifikasi, pinjaman disetujui untuk saya. Saya menerima pinjaman saya di akun saya tanpa penundaan dan hari ini saya bersedia membagikan kabar baik saya kepada semua orang. Di bawah ini adalah rincian perusahaan.

    email kontak perusahaan: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com
    ponsel perusahaan: +1 (470)481-0039
    Ponsel WhatsApp: +1(470)481-0039

    Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi perusahaan karena mereka adalah yang terbaik. anda dapat menghubungi saya melalui:yogisaputra10220@gmail.com. jika Anda membutuhkan informasi lebih lanjut.

    ReplyDelete