Friday, December 13, 2019

Nicaraguan detainees tortured, harassed -- report (Dec. 13, 2019)

Nicaraguan protesters have been tortured in jails, police stations and clandestine detention centers, since an outbreak of massive protests against President Daniel Ortega's government erupted in April of 2018. A new report by Colectivo de Derechos Humanos Nicaragua Nunca+ interviewed 56 former political detainees who spoke of mistreatment under detention, but also ongoing harassment and and official persecution since regaining freedom earlier this year. The report details sexual violations, suffocation with plastic bags, beatings and kicks, electric shocks, cigarette burns, use of “Russian roulette” and sustained verbal abuse. It includes four detailed testimonies of women who suffered serious sexual abuse during their detention. (AFPLa Prensa, Infobae)

“The repression has been monstrous, the resistance immense. Never in peacetime have the people of Nicaragua, their youth, suffered so much criminal repression,” said Gonzalo Carrión, director of the collective.


Experts say the cases, if verified, constitute crimes against humanity. Claudia Paz y Paz, a member of the Inter-American Commission on Human Rights' independent group of experts, lauded the new report's contribution to documenting human rights violations.

Nicaragua's Amnesty Law permitted hundreds of political prisoners to be freed earlier this year, but it also blocks investigations into human rights violations committed by security forces and paramilitary groups repressing anti-government protests. Over a dozen former political detainees have been returned to jail since release, accused of committing common crimes. (La Prensa)

Earlier this week human rights activist Vilma Nuñez denounced that the government has restructured its “paramilitary forces and espionage bodies, which act selectively and indicate to the shock forces who they should attack.” (Confidencial)

El País has several profiles of people tortured and jailed by the Ortega government. (Here, and Here and Here)

More Nicaragua
  • Nicaraguan riot police beat relatives of political prisoners who held an express protest yesterday. The police also stole the belongings of citizens and journalists as well as their equipment, reports Confidencial.
  • The U.S. Trump administration imposed sanctions on one of Ortega's sons, for his alleged role on money laundering and corruption, reports the Associated Press. The move is a heavy blow for the Ortega family's finances, according to Confidencial.
  • Organizations of civil society targeted by government officials last year have resisted, despite harassment, reports el Confidencial.
News Briefs

Regional
  • Latin America is closing the decade with its lowest growth period of the past forty years, reports El País.
  • The 2010s are starting to be dubbed a “second lost decade” for Latin America, but it's not nearly as bad, according to the Economist.
  • Former Bolivian president Evo Morales arrived in Argentina yesterday, where he requested refugee status. Argentine authorities welcomed him. (Reuters) The move will likely further complicate tense diplomatic relations between Argentina and Brazil, according to the Guardian.
Argentina
  • Argentina's new health minister guaranteed access to abortion in cases where it is legal -- rape or threat to the life or health of the mother -- with a new protocol aimed at reducing hospital discretion over whether to carry out the procedure. Abortion rights advocates say the current law is applied unevenly across the country, where often local authorities deny or delay access to interruption. "Conscientious objection cannot be used as an institutional alibi for not complying with the law,” said minister Ginés González García. Amnesty International issued a statement celebrating the new protocol. (Reuters, El País)
  • InSight Crime reviews the outgoing Argentine administration's mixed security record.
Mexico
  • Mexican authorities should accept U.S. help in battling criminal organizations, say members of the LeBaron family, who lost nine members in a barbaric attack in November. (León Krauze, Washington Post opinion)
  • Chihuaha state's Mennonite and Mexican communities have created a new Christmas tradition aimed at giving families a safe way to celebrate, amid growing violence, writes Rebecca Janzen in the Conversation
  • Mexico has been seeing a staggering rise in attacks on maritime oil infrastructure, reports InSight Crime.
Migration
  • The U.S. Defense Department’s inspector general’s office will audit a $400 million border wall contract that U.S. authorities awarded to a construction company run by a Republican Party donor whom U.S. President Donald Trump advocated for, reports the Washington Post.
Haiti
  • Haitians are weathering the worst outbreak in lawlessness in more than a decade, after U.N. peacekeeping troops withdrew in 2017 and national police have focused on dealing with ongoing anti-government protests, reports Reuters. Low-income neighborhoods have become no-go areas where criminal groups fight for territorial control. And politicians across the spectrum are using the gangs to repress or foment dissent, providing them with weapons and impunity, according to human rights advocates and ordinary Haitians.
  • A local employee of the United States Embassy in Haiti is accused of running a criminal scheme to steal hundreds of thousands of dollars in cash advances to members of the United States Southern Command, known as SouthCom. (Miami Herald)
Guatemala
  • The rise and fall of the CICIG is one of the past decade's major stories for Americas Quarterly, which looks at how the international anti-impunity commission took on entrenched corruption in Guatemala, and was then ousted.
Uruguay
  • In a region that is in upheaval, Uruguay's moderation is exceptional -- but president-elect Luis Lacalle Pou will have to work to avoid polarization, writes Sylvia Colombo in a New York Times Español op-ed.
Costa Rica
  • Costa Rica is the other Latin American exception -- but the admired model is due for tweaks, particularly aimed at boosting economic growth, according to El País.
  • Costa Rican bugs are also victims of wildlife trafficking, along with the better known cases of turtles, reports InSight Crime.
Happy Friday!
  • A Brazilian man impersonated his elderly mother for a driving test, after she failed three times in attempts to renew her license. He was arrested for fraudulent misrepresentation, but even if he had remained undetected, his driving was so bad he wouldn't have gotten the license, said the driving instructor who unmasked him. (Guardian)

Did I miss something, get something wrong, or do you have a different take? Let me know ...  

13 comments:

  1. SALAM MUSIM !!!


    BUKAN MENDAPATKAN PINJAMAN ,, SAYA HARUS SESUATU BARU
    Dapatkan $ 5.500 USD setiap hari, selama enam bulan!

    Lihat cara kerjanya

    Tahukah Anda bahwa Anda dapat meretas ke dalam mesin ATM mana saja dengan kartu ATM yang diretas ??
    Tetapkan pikiran Anda sebelum mendaftar, langsung saja ...

    Pesan kartu ATM kosong sekarang dan dapatkan jutaan dalam seminggu !: hubungi kami
    via alamat email :: {Universalcardshackers@gmail.com}
      
    Kami telah memprogram kartu ATM khusus yang dapat digunakan untuk meretas ATM
    mesin, kartu ATM dapat digunakan untuk menarik di ATM atau menggesek, di
    toko dan POS. Kami menjual kartu ini ke semua pelanggan kami dan tertarik
    pembeli di seluruh dunia, kartu memiliki batas penarikan harian $ 5.500 di ATM
    dan batas pengeluaran hingga $ 50.000 di toko tergantung pada jenis kartu
    Anda memesan :: dan juga jika Anda membutuhkan peretasan cyber lainnya
    layanan, kami di sini untuk Anda kapan saja setiap hari.

    Berikut adalah daftar harga kami untuk KARTU ATM:

    Kartu yang menarik $ 5.500 per hari harganya $ 200 USD
    Kartu yang menarik $ 10.000 per hari harganya $ 850 USD
    Kartu yang menarik $ 35.000 per hari harganya $ 2.200 USD
    Kartu yang menarik $ 50.000 per hari harganya $ 5.500 USD
    Kartu yang menarik $ 100.000 per hari harganya $ 8.500 USD

    putuskan sebelum mendaftar, langsung saja !!!

    Harga sudah termasuk ongkos kirim dan ongkos kirim, pesan sekarang: hubungi kami via
    alamat email :::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp ::::: +31687835881

    Kunjungi Situs Web kami untuk Info lebih lanjut: https://7anonymoushackers.wordpress.com
    ®

    ReplyDelete
  2. LOAN SOLUTION!!!
    Affordable Loans At 3% Interest Rate.

    I'm recommending (BBVA FINANCIALS) to you all, they are Located here in United States and the UK. They offer loan to anyone who is interested in getting any type of loan. They lend me the sum of $150.000.00 with loan interest rate of 3%. They offer all kinds of loan even with a bad credit score. The Good news is NO CREDIT CHECKS, No collateral and also even with a low credit score you can still get loan, you can approved within 48hrs if you are serious about the loan as well because they will need your correct information to approve your loan.

    Email Address: Email: customer.bbvafinancials@gmail.com
    Call Or Text: +1 501-429-4229

    ReplyDelete
  3. Hello,

    Do you need Financing ?
    Business or Personal loan ?
    Do you want to Refinance your business?

    We are a reputable Financial Institution that can assist you in reducing monthly installment so our customers have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month. Contact Mail: Howardfinancialaid@yahoo.com

    Our loans are well insured for maximum security is our priority. Are you losing sleep at nights worrying how to get a legit loan lender ? we can help with low interest rate of 4%. We are credible and details are strictly confidential.

    If interested, additional requirements will be communicated to you by our online agents to get started with your desired loan amount.

    Contact Mail: Howardfinancialaid@yahoo.com
    Whatsapp: +1 (573) 279-4038
    Company Address: West Ave, Hawthorne, CA.

    Best Wishes.

    ReplyDelete
  4. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250, 000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250, 000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, via email:(urgentloan22@gmail.com) Whats App +91-8929509036 Thank you.

    ReplyDelete
  5. I've been seeing posts and testimonials about BLANK ATM CARD but I never believed it, not until I tried it myself. It was on the 12th day of March. I was reading a post about places to visit in Slovakia when I saw this captivating post about how a Man described as Mr John changed his life with the help of a Blank Atm Card. I didn't believe it at first until I decided to reach him through the mail address attached to the post. To my greatest imagination, it was real. Right now am living up to a standard I never used to live before. Today might be your lucky day! Reach Mr Thomas via email:(thomassiguard522@gmail.com) see you on the brighter side of life.you can also contect him via WhatsApp:+17733492820


    ReplyDelete
  6. I was searching for loan to sort out my bills& debts, then i saw comments about Blank ATM Credit Card that can be hacked to withdraw money from any ATM machines around you . I doubted thus but decided to give it a try by contacting { cyberhackingcompany@gmail.com} they responded with their guidelines on how the card works. I was assured that the card can withdraw $5,000 instant per day & was credited with$50,000,000.00 so i requested for one & paid the delivery fee to obtain the card, after 24 hours later, i was shock to see the UPS agent in my resident with a parcel{card} i signed and went back inside and confirmed the card work's after the agent left. This is no doubts because i have the card & has made used of the card. This hackers are USA based hackers set out to help people with financial freedom!! Contact these email if you wants to get rich with this Via: cyberhackingcompany@gmail.com ..    

    ReplyDelete
  7. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  8. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for a money to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain loan for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get a loan at affordable interest rate of 3%, Do you need this cash/loan for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via Email: financialserviceoffer876@gmail.com whatsapp +918929509036

    ReplyDelete
  9. Nama saya Ny. Yanti Ari. Saya pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa saat, saya telah mencari pemberi pinjaman Pinjaman yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan lapangan kerja bagi orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan permohonan sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

    jadi, suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar oleh '' Dian Pelangi "perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta dari pemberi pinjaman buruk padanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia mengatakan kepada saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya memanggilnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara kepada saya dan berkata saya harus menghubungi perincian perusahaan tempat Ny. Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba membagikan kabar baik saya agar orang lain selamat dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Jadi saya menghubungi Ny. Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
    Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diminta dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk tekanan.
    jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Nama: Yanti Ari
    Nomor telepon saya: +62 821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62 821-1644-0184
    Kota: Medan
    Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

    Saya berdoa semoga Allah memberi orang-orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan ketika saya diselamatkan. Saya selalu siap memberikan bantuan kepada siapa pun yang membutuhkannya, jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak membuat orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

    ReplyDelete
  10. Salam kepada semua warga negara Indonesia, nama saya Yeyes Ristintares tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui kebaikan Ibu Ny. Helen Wilson. Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 32 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya memanggil keberanian dan menghubungi Ibu Helen.

    Saya mengajukan pinjaman 900 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 48 jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda. Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: +1-585-326-2165 untuk Anda pinjaman

    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini. Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Sekali lagi nama saya Yeyes Ristintares, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: yristintares@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Salam pembuka,
    Apakah Anda mencari pinjaman asli? Apakah Anda berhutang dan membutuhkan uang untuk melunasi tagihan Anda, apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis baru atau meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk membeli mobil atau rumah? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai di ujung jari Anda karena pendanaan yang tidak memadai? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda merasa sulit untuk mendapatkan layanan permodalan dari bank lokal dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memerlukan pinjaman investasi untuk berinvestasi di area tertentu dari spesialisasi, Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! hubungi saya melalui email; (juliacrawfordloan@gmail.com)
    WA: +1 (507) 724-8254

    Kami telah memberikan miliaran pinjaman bisnis kepada lebih dari 2.500 pemilik bisnis seperti Anda. Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tentukan sendiri untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat mengembangkan bisnis Anda. Layanan kami cepat dan andal, pinjaman disetujui dalam waktu 24 jam setelah aplikasi berhasil.

    Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam jumlah berapapun yang Anda butuhkan dengan tingkat bunga 2% yang terjangkau. Modal dan proses pinjaman kami 100% dijamin dan terjamin, kebahagiaan pelanggan kami adalah kekuatan kami, kami adalah perusahaan pinjaman terkemuka, sah dan terakreditasi. Kami meminjamkan kepada individu dan perusahaan yang membutuhkan bantuan tunai. Jadi silahkan hubungi kami hari ini melalui email di
    (juliacrawfordloan@gmail.com)
    WhatsApp: +1 (507) 724-8254

    SALAM
    JULIA CRAWFORD
    juliacrawfordloan@gmail.com
    WA: +1 (507) 724-8254

    ReplyDelete
  12. Salam untuk kalian semua. Nama saya Agus Santoso, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan para pencari pinjaman agar berhati-hati, karena banyak sekali penipuan di mana-mana, mereka akan mengirimkan dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan berjanji ini dan itu, para penganggur, saya sarankan Anda semua memiliki untuk berhati-hati

    Beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kesulitan keuangan dan sangat membutuhkan pinjaman untuk mendapatkan kembali bisnis saya, saya mengajukan pinjaman 250 juta. Saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya mengalami lebih banyak kesulitan keuangan karena saya meminjam untuk membayar sebagian biaya setelah menghabiskan dana saya. Saya hampir kehilangan harapan sampai ALLAH menggunakan teman saya untuk merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Helen Wilson, seorang ibu yang luar biasa, yang meminjamkan saya pinjaman 250 juta tanpa jaminan dalam waktu 24 jam tanpa tekanan pada tingkat bunga 2%.

    Saya terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan telah dicairkan langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji akan membagikan kabar baik agar masyarakat bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ibu yang baik melalui email: helenwilson719@gmail.com

    dan dengan rahmat Allah dia tidak akan mengecewakan. jika Anda mematuhi perintah-perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: agsantoso576@gmail.com
    dan teman saya yang memperkenalkan saya dan bercerita tentang Bu Helen Wilson, dia juga mendapat pinjaman baru dari Bu Helen Wilson, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (wahyusaptohandoko256@gmail.com) sekarang,

    Yang akan saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman bulanan saya. Anda masih bisa mengobrol, ibu yang baik, Nomor WhatsApp; +1-585-326-2165

    mohon bijak dan semoga Allah membimbing kita semua

    Nama saya Agus Santoso
    Pinjaman saya 250 juta
    KEUANGAN WEMA
    email: helenwilson719@gmail.com
    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh

    ReplyDelete
  13. Webusaiti Yabwino : Sinopsis Film
    Webusaiti Yabwino : Resep
    Webusaiti Yabwino : One Piece
    Webusaiti Yabwino : Logo
    Webusaiti Yabwino : lambang
    Webusaiti Yabwino : One Piece
    Webusaiti Yabwino : Resep
    Webusaiti Yabwino : lambang

    ReplyDelete